reklama

Cúvajúci kórejčan..

začalo to takto: rád sledujem trh s ojazdenými autami, jednak preto, lebo s autami pracujem, a chcem mať prehľad. A jednak preto, lebo môj slovutný dostavník sa už pomaly, ale o to istejšie, pýta na zaslúžený dôchodok, a načim mi teda zadovážiť si nejaký nový.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Surfujúc teda po bazároch našiel som toto:

Obrázok blogu

všimnite si, prosím, stav tachometra: 27201 km.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nieže by som bol nejakým veľkým prívržencom tejto značky, ale počet km ma zaujal, a povedal som si, že možno nejaký dedko, čo chodil autom iba do kostola a k doktorovi, už asi k doktorovi ani do kostola nechodí. A mohol by to byť celkom dobrý kauf.. veď parkrát sa už zadarilo. Dáme tam plyn, a lacné vozítko je na svete. Ďalšie dva-tri roky bude pokoj.

Na moje veľké (ne)šťastie, darí sa mi všímať si na autách všetky možné blbosti.. a preto som si všimol aj jednu z blbostí na prednom okne - nálepku kontroly originality. Dá sa teda usúdiť, že auto bolo dovezené: (nieže by u nás neboli záplavy a iné neduhy podobného charakteru, ale tu aspoň o nich vieme... Niežeby sa niekto unúval s trinásťročným autom do značkového servisu, ale čo ak áno? Je ľahšie overiť si servisnú históriu auta na Slovensku ako napríklad v Taliansku? No je. A tak ďalej...teda za dovoz strhávam jeden bod)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zavolal som na číslo v inzeráte, spýtal som sa na VIN kód (identifikačné číslo vozidla, alebo po starom - číslo karosérie), kde mi ho ochotne poskytli, a následne som navštívil stránku kontroly originality. Tam po zadaní VIN kódu získate informácie o kontrole originality, ktorú vozidlo absolvovalo. Sú tam napríklad údaje o hrúbke laku na vozidle:

Obrázok blogu

Z týchto údajov sa dá zistiť, že auto nebolo prelakované, tmelené, ani nijako inak opravované, čo sa týka laku karosérie. Plus jeden bod.

Ďalej tu je možné získať informáciu o tom, či je auto spôsobilé na premávku po našich cestách a necestách. Toto spôsobilé je. Alebo aspoň bolo, keď sa robila KO.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sú tu aj nejaké obrázky z času kontroly:

Obrázok blogu

A ďalšia fotečka z kontroly:

Obrázok blogu

A takýto graf:

Obrázok blogu

Za tri roky teda z tachometra ubudlo nejakých 144.000 km.

Vysvetlení tohto úkazu môže byť viacero:

  1. autu sa pokazil tachometer, tak tam dali nový.. len ho zabudli nastaviť na pôvodnú hodnotu, a zabudli to deklarovať pri predaji auta...

  2. auto cestuje v čase

  3. auto za posledné tri roky iba cúvalo

Možno aj podobné úkazy sú dôvodom, pre ktoré sa všade píše „STAV TACHOMETRA" namiesto „POČET NAJAZDENÝCH KILOMETROV".. pretože to ani zďaleka nemusia byť rovnaké hodnoty..

V zásade o nič nejde, toto auto je staré a lacné, a blbosť na tachometri sa dá ľahko prepáčiť. Pozor si však treba dávať pri kúpe drahších áut, kde by človeka podobné zistenie mohlo aj celkom zamrzieť.

Nuž, teda aj v tomto prípade si môžem iba labu oblízať, a zas spokojne ráno nasadnúť do svojho dostavníka s poctivým štvrťmiliónom na tachometri.

Zoltán Mlynárik

Zoltán Mlynárik

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  1x

ja len idem okolo... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu