reklama

Bárs aj zadarmo..

pomyslel som si, a zaplesol príručku o tvorbe životopisov a príprave na pracovný pohovor.. Pár ťukov do klávesnice.. pár ťahov ukazovákom po touchpade.. hotové, poslané..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Bolo to minulý rok v zime.. po pár mesiacoch vegetenia, keď sa už aj štát rozhodol, že mi z tých niekoľkých stoviek tisíc korún, čo mi zobral, už pre istotu nedá nič naspäť, aby ma týmto činom viac primäl hľadať si prácu... (ono tých pár mesiacov bez práce by sa mohlo javiť celkom fajn, ale postupne, keď po desiatkach poslaných životopisov neprichádzali odpovede, začalo mi to celkom silno vadiť..)

Pár týždňov na to mi zvoní telefón... vraj posielali ste nám životopis, a či je to ešte aktuálne... reku je... a či by som sa teda mohol aj na kus reči ustanoviť.. reku mohol... dohodnuté..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Parkovisko pred predajňou áut.. oprášil som si zo saka pár vločiek snehu.. posledná kontrola v odraze na bočnom okne... fascikel do ruky, telefón na tichý režim..

Kancelária vedúceho.. plastikový pohár s kávou..

Resumé zo životopisu.. poštár, „vedúcisekciezemetraseniaainýchodvetvovýchvzťahov“ v architektonickej firme, dobrovoľný hasič.. excel, word, blablabla... skrátka ideálny kandidát do predajne s autami...

„A viete, že vy vlastne nemáte s autami nič spoločné?“

„Viem.“

„A aj tak ste nám poslali životopis..“

„Hej.. bavia ma autá..“

„No, to je fajn, ale z toho životopisu to nie je zrejmé..“

„Nuž...“

„Nevadí. Ja som chcel vidieť toho človeka, čo je v dnešnej dobe ochotný pracovať zadarmo. A preto ste aj tu. Inak by ste tu dnes nesedel, pán Mlynárik. Ďakujeme. Ozveme sa.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ozvali sa. A už viac ako pol roka si spokojne pracujem v predajni s autami, a hrabem sa v papieroch. Pre mňa priam dokonalá kombinácia.

Jednoducho, napísal som do sprievodného listu k životopisu, že som ochotný počas skúšobnej doby pracovať aj zadarmo, respektíve za referenciu... Považoval som to za akúsi investíciu do svojho vzdelania, praxe, a skúseností. A vyšlo to hneď na prvý šup. Tento nápad mi vnukla moja drahá, keď povedala, že človek by mal sa mal živiť tým, čo by bol ochotný robiť aj zadarmo.

Takže k môjmu onehdajšiemu návodu na písanie životopisu z pred pár rokov, ktorý tu na blogu ešte niekde bude, pridávam ešte jednu kolónku - očakávaný plat: bárs aj zadarmo... :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: ...a zaplatili mi aj tú skúšobnú dobu :)

Zoltán Mlynárik

Zoltán Mlynárik

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  1x

ja len idem okolo... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu